Om Tesla

TESLA MOTORS blev grundlagt i 2003 af en gruppe ingeniører fra Silicon Valley, som satte sig for at bevise, at elbiler kan være seje.

TESLA ROADSTER kom på gaden i starten af 2008 som en sportsbil, der kunne gå fra 0 til 100 km/t på 3,7 sekunder og køre 400 km pr. opladning.

MODEL S kom i 2012. Model S er en kvalitetssedan, der går fra 0 til 100 km/t på 4,2 sekunder og kører 420 km pr. opladning, og den har modtaget flere anerkendelser, herunder prisen Car of the Year samt en femstjernet sikkerhedsklassificering fra U.S. National Highway Traffic Safety Administration. Den er andet trin i Teslas "Hemmelige Plan" om at fremskynde overgangen til elektrisk mobilitet over hele verden.

Model X sættes i produktion i 2015 og er en krydsning af et specialkøretøj, som blander det bedste fra en SUV med fordelene fra en minivan. Model X er lige så stilfuld, som den er funktionel, og er et køretøj uden for kategori.

SUPERCHARGERS gør det muligt for ejere af Model S og Model X at oplade gratis strategiske steder, så man kan køre lange afstande i Nordamerika, Europa og Asien.

TESLAS BATTERIER OG DRIVLINJER
vil hjælpe med at reducere den globale afhængighed af råoliebaserede transportmidler og dermed også prisen på elbiler. Ved at samarbejde med andre bilproducenter håber vi på at få flere elbiler på vejene.

HVER TESLA OG HVER ELBIL, som gør brug af vores teknologi, gør elbiler mere overkommelige i pris for forbrugerne.

Den er mere end elektrisk, den er Tesla.

TESLA MOTORS

Grundlagt: 2003

Hovedsæde: Palo Alto, Californien

Ansatte: 6.000+

Butikker & Servicecentre: 125+ verden over, der kommer flere snart.

På vejen i 37 lande.

En ren start

En Silicon Valley approach betyder hurtig udvikling og konstant nyskabelse. Kritikerne sagde, at det ikke kunne lade sig gøre, men vi er her alligevel og tager intet for givet. Vi udfordrer vanetænkning og stiller spørgsmål ved traditioner. Til stor gavn for vores bilister.

Forpligtet til elektrisk

Tesla fremstiller de bedste elbiler og elektriske drivliner i verden. Teslas teknologi baner vejen hen mod en fremtid med bæredygtig energi. Ingen hybrider. Ingen hydrogen. Ingen reklamegas.

Designet med føreren i centrum

Glem alt hvad du ved om biler. Teslas elektriske drivlinje giver en radikalt anderledes oplevelse. Føreren, bilen og miljøet er forbundet på en måde, de aldrig har været forbundet før.

Start evolutionen

Det er Teslas mål at fremskynde verdens overgang til elektrisk mobilitet med et stort udbud af elbiler til stadig mere overkommelige priser. Vi er katalysator for forandringer i branchen. Tesla biler og elbiler drevet af Tesla teknologi er sjove at køre i og miljøansvarlige.

Læs mere om Tesla
Lær mere

Pressekonference i Teslas hovedsæde

Leder du efter pressemeddelelser, den seneste mediedækning og B-roll?

Pressecenter

Folk som arbejder hos Tesla

JOBS

Hos Tesla bygges virkelige produkter -- ikke præsentationer. Du skal skabe.

Ledige stillinger

Investor Relations - Tesla fejrer deres børsnotering på NASDAQ

Investorer

Tesla blev børsnoteret på NASDAQ den 29. juni 2010.