Persbericht About / Press Releases

E-mobility: Tesla en The New Motion tekenen partnerovereenkomst

dinsdag, 27 augustus, 2013
  • The New Motion biedt geavanceerde laadservices op gebied van (hoog vermogen) laden thuis, op kantoor en bij (semi-)publieke oplaadpunten.
  • De samenwerking garandeert eerste klas en directe ondersteuning aan Tesla klanten in Nederland en België
  • Kwalitatieve laadoplossingen, geïnstalleerd door experts met kennis van lokale netwerk
  • Gratis laadpas van The New Motion voor publieke oplaadpunten
  • Slimme online diensten, zoals automatische verrekening van stroomkosten

AMSTERDAM, 27 augustus 2013: Tesla Motors kondigt vandaag een nieuw partnership aan met The New Motion, aanbieder van geavanceerde laadservices voor (onder andere) eigenaren van elektrische auto’s. Met deze samenwerking hebben alle Model S eigenaren in Nederland en België toegang tot het snel uitbreidende netwerk van publieke laadpunten. Het laadnetwerk van The New Motion is met ruim 5.000 intensief gebruikte laadpunten het grootste en snelst groeiende netwerk van EV laadpunten in Europa. Ook worden alle Model S eigenaren voorzien van passende laadservices voor thuis en op kantoor, waardoor er veel elektrische kilometers gemaakt kunnen worden.

“Door deze nieuwe samenwerking hebben eigenaren van een Model S toegang tot een ‘laadpakket’ waarbij een laadoplossing wordt aangeboden die geschikt is voor het op hoog vermogen laden van de Model S. Door deze samenwerking aan te gaan met The New Motion worden onze klanten voorzien van uitstekende laadoplossingen en services,”aldus Peter Bardenfleth-Hansen, Senior Regional Sales manager Tesla Motors.

“Wij zijn erg trots op dit nieuwe partnership met Tesla Motors,”aldus Sander Ouwerkerk, CEO The New Motion. “De Model S is een innovatieve en zeer gebruiksvriendelijke auto die elektrisch rijden makkelijk, aantrekkelijk en heel erg leuk maakt. Onze geavanceerde laadservices zijn hier een perfecte aanvulling op en dit maakt elektrisch rijden volledig zorgeloos voor de eindgebruiker.”

Over Tesla

Tesla Motors' (NASDAQ: TSLA) doel is om de transitie naar elektrische mobiliteit op wereldwijde schaal te versnellen en het bedrijf ontwikkelt daartoe een hele reeks, steeds betaalbaardere elektrische auto's. Tesla zetelt in Californië en ontwikkelt en produceert elektrisch aangedreven auto's, maar ook onderdelen voor elektrische aandrijflijnen voor partners als Toyota en Daimler.  Tesla heeft inmiddels meer dan 15.000 elektrische auto’s verkocht en afgeleverd aan klanten in 31 landen. De levering van de Model S in Europa is deze zomer gestart.

Over Model S

Model S is 's werelds eerste topklasse sedan die vanaf de basis als elektrische auto is gebouwd, met zorg ontworpen en ontwikkeld om het publiek te laten zien hoe anders een auto kan zijn. De basis wordt gevormd door de bekende en bewezen Tesla aandrijflijn, die enorm veel rijplezier en een ongekende grote actieradius biedt.  Met een stijve structuur, een ideale gewichtsverdeling (bij 50/50) en een laag zwaartepunt biedt de Model S rijeigenschappen die je eerder zou verwachten van een volwaardige sportauto en dat in combinatie met het comfort van een topklasse sedan.

Model S is leverbaar met een batterijpakket van 60 kWh en van 85 kWh, dat zorgt voor een ongekende actieradius tot wel 500 km (volgens de NEDC-cyclus) voor de 85 kWh versie.  Beide batterijen zijn in dezelfde behuizing ondergebracht en op dezelfde wijze ingebouwd, hetgeen structurele, aerodynamische, praktische en economische voordelen biedt.  Er wordt gebruikt gemaakt van lithium-ion cellen die speciale manier zijn samengevoegd voor een grote energiedichtheid, een betere koeling en een optimale veiligheid.

Het interieur van Model S is bijzonder ruim dankzij het ontbreken van de conventionele verbrandingsmotor en de cardantunnel en bovendien is er een extra bagageruimte onder de voorklep. In het interieur valt het 17 inch grote kleurenscherm met internetfuncties direct op.

Paula den Dunnen: pdendunnen@teslamotors.com +31 6 1001 86 34