Pressemelding Om Tesla / Pressemeldinger

TESLA TILBYR YTTERLIGERE TILPASNING OG NYE VALG FOR MODEL S

Mandag, 11. November 2013

Tesla Motors (NASDAQ: TSLA) introduserer nye valg for Model S og større fleksibilitet i måten kundene kan bestille sine biler. I tillegg, tilbys nå større fleksibilitet i europeisk ladning ved å inkludere et CHAdeMO ladeadapter i programmet. Dette gir kundene muligheten til å bruke 50 kW ladestasjoner.

Tesla satser på å forbedre sin virksomhet på kontinuerlig basis ved å lytte på tilbakemeldinger fra kunder, noe som fører til ytterligere tilpasning av Model S i Europa. Dette har medført at eksisterende ekstrautstyrspakker er åpnet for nye kombinasjonsmuligheter som gir kundene muligheten til å designe den bilen som best passer deres individuelle behov. Dette gjelder spesielt for alle interiøralternativer for seter og tilgjengelige farger til alle typer drivverk. Kundene som ønsker å omgi seg med luksuriøs skinn på dørene, de nedre paneler og armlener, kan velge den utvidete skinn-pakken. I tillegg introduserer Tesla noen helt nye alternativer som inkludert nye 19-tommers hjul, tåkelys, samt elektriske sidespeil, som er nå inkludert i tech-pakken. For å skille ut Model S Performance, kan eiere velge røde Tesla bremsekalipers. Til slutt kan du velge å legge til et «yacht-gulv» i midtkonsollen som matcher bilens innredning.

CHAdeMo-lader

I tillegg til at kundene har flere muligheter til å designe sin egne perfekte Model S, tilbyr Tesla nå større fleksibilitet i ladning av bilen ved å inkludere en CHAdeMO-ladeadapter til programmet. Kunden kan nå ta fordel av CHAdeMO-nettverket med 50 kW ladning ved å aktivere innebygget maskinvare og kjøpe det eksterne adapteret. CHAdeMO-stasjoner lader på en hastighet av 240 km rekkevidde for hver time ladetid.

Ny europeisk prising

Tesla tilstreber å gi tydelige og gjennomsiktig prising, og holder kontinuerlig et skarpt øye på valutakursene. Hvis det er betydelige og langvarige endringer justerer vi prisene tilsvarende. Som sådan har prisene for Model S endret i våre europeiske markeder. Startprisen for Model S i Norge er nå kr 461.000. En prisoversikt for de individuelle alternativer og pakker er tilgjengelig på vårt nettside.

Videre ekspansjon i Europa

Det er synlig vekst i hele Tesla Europa, ettersom vi utvider vårt nettverk av servicesentre og salgssteder på nær sagt ukentlig basis. I løpet av de siste månedene har vi sett åpningen av salgs- og servicesentre i København, Bergen, Stuttgart, Oslo, Amsterdam og Hamburg, sammen med vår store butikk i kjøpesenteret Westfield London.

Nye servicesentre kommer til å åpne snart i Frankfurt, Düsseldorf og Stavanger. Før slutten av dette året kommer vi til å bryte ny grunn på steder for Superladere. De siste utviklinger og oppdateringer om plasseringen av Superladere kan ses her.

Om Tesla

Tesla Motors' (NASDAQ: TSLA) mål er å fremskynde verdens overgang til bærekraftig transport med et bredt spekter elektriske biler som i økende grad blir stadig rimeligere. Tesla som har hovedkontorer i California designer og fremstiller elektriske biler, og komponenter for drivverk til elektriske biler til samarbeidspartnere slik som Toyota and Mercedes.

Om Model S

Model S er verdens første luksussedan bygget fra grunnen opp som en elektrisk bil, møysommelig og grundig designet og konstruert for å heve publikumets forventning av hva en bil kan være. I kjerne av Model S ligger Teslas drivverk som har vist seg å levere både enestående rekkevidde og en fantastisk kjøreopplevelse. Med en stiv kroppsstruktur, neste 50/50 vektfordeling og et bemerkelsesverdig lavt tyngdepunkt tilbyr Model S reaksjonsevnen og smidigheten forventet av verdens beste sportsbiler mens den samtidig gir kjøreturen kvaliteten av en luksus sedan.

Model S legger listen for kjøreavstand i elektriske biler. Models S tilbyr alternativer for 60 kWh og 85 kWh batterier, og gir en enestående rekkevidde av inntil 500 km (på NEDC-kjøresyklus) med bruk av 85 kWh-varianten. Begge batteriene befinner seg i samme kabinett og er integrert med kjøretøyet på samme måte for å gi strukturelle, aerodynamiske og håndteringsfordeler. Batteriene bruker bil-industrielle lithium-ion-celler som er plassert for å gi optimal energitetthet, termisk kontroll og sikkerhet.

Siden bilen verken har en forbrenningsmotor eller en transmisjonstunnel, har interiøret til en Model S større ladekapasitet enn noen annen sedan i sin klasse og inkluderer et ekstra bagasjerom under panseret. Interiøret har en 17 tommers berøringsskjerm med Internett-funksjoner innebygget i dashbordet.

Leveranser av Model S med ratt på høyre side vil begynne våren 2014. Tesla tar imot bestillinger for Model S online og i butikken.

Pressekontakt:

Esben Pedersen

Twitter:@Tesla_Europe

Interessert i å holde deg oppdater med Tesla Motors?

For mer informasjon om Tesla Motors og sine produkter, besøk: teslamotors.com

For mer informasjon om Tesla Motors investorer, besøk: ir.teslamotors.com

For den siste informasjonen fra Tesla Motors, inkludert pressemeldinger Tesla bloggen, besøk: teslamotors.com/press

Fremtidsrettede kunngjøringer

Visse uttalelser i denne pressemeldingen, herunder uttalelser vedrørende tidspunkter og utvidelse av servicesentre og Supercharger nettverk i Tyskland , er " fremtidsrettede uttalelser" som er gjenstand for risiko og usikkerheter. Disse fremtidsrettede kunngjøringer er basert på ledelsens nåværende forventninger, og som et resultat av visse risikoer og usikkerheter, kan faktiske resultater avvike vesentlig fra prognosene. Ulike viktige faktorer kan forårsake at faktiske resultater kan avvike vesentlig fra de i de fremtidsrettede uttalelser, inkludert potensielle vanskeligheter med å finne passende Tesla butikk-, servicesenter- og Supercharger-lokasjoner, forhandle leieavtaler eller skaffe nødvendige tillatelser for slike steder, samt de risikoer og usikkerheter identifisert under overskriften "Risikofaktorer" og " Ledelsens diskusjon og analyse av finansiell stilling og resultatdrift" i Teslas Form 10 -Q levert den 8. november 2013 . Tesla fraskriver seg enhver forpliktelse til å oppdatere informasjonen i disse fremtidsrettede kunngjøringene.